Сучасна робота комунікаційника (журналіста, правозахисника чи співробітника прес-служби) немислима без технологій. Робота з джерелами, підготовка матеріалів, верифікація фактів — все це передбачає, що ви використовуєте платформи соціальних мереж, комунікаційні канали та засоби збереження та обробки інформації. Подібна технологічність неодмінно несе в собі і вимогу безпеки. Ви маєте захищати свої джерела від розкриття, свою цифрову особистість та персональні дані — від крадіжки і свої засоби роботи — від дестабілізації через зараження вірусами.
Основний виклик цифрової безпеки — це правильний баланс між захистом і зручністю. Заходи цифрової безпеки повинні бути адаптивні до робочих задач комунікаційника, щоб не заважати виконувати завдання, і при цьому забезпечувати належний рівень безпеки.
Подібна адаптивність елементів цифрової безпеки залежить від контексту роботи, наприклад, журналіста. Одна справа, коли його основне місце роботи — це місто з хорошим Інтернет зв’язком та розвиненою комунікаційною мережею. Тоді більшість базових технік захисту будуть працювати без перешкод. Зовсім інша ситуація, коли це сільська місцевість без стабільних каналів зв’язку. Тоді логіка захисту має бути зовсім іншою, адже виключає використання більшості ресурсоємних технологій. Але справжній виклик — це робота у ворожому середовищі, де вже сам факт використання засобів безпеки може бути загрозою. У такому випадку застосовується інакший підхід, який вимагає ще й маскування засобів безпеки.
У цьому курсі ми розглянемо основні заходи та інструменти цифрової безпеки, які потрібно застосовувати у повсякденній роботі тим, хто щодня повинен комунікувати з аудиторією. Основний акцент зроблено на безкоштовні програмні засоби за винятком окремих ситуацій, коли такі засоби відсутні.
Пройшовши цю тему, ви навчитесь
- Надійно захищати свою цифрову особистість в Інтернеті
- Правильно обирати захищені канали комунікації та обміну інформацією
- Впевнитись, що ваші робочі інструменти захищені і не розкривають чутливої інформації